9 בדצמבר 2013
YoRt3m

מה זה פוקימון?

פוקימון הוא שמו של עולם הפנטזיה המופיע בסדרת משחקי וידאו, אנימה, מנגה ובקלפים. פוקימון נוצר על ידי סאטושי טג'ירי והופיע לראשונה בשנת 1996 בסדרת משחקים ל Game Boy. השם פוקימון הוא קיצור ל Pocket Monsters ובעברית מפלצות כיס.

זכויות היוצרים על פוקימון שייכות לענק המשחקים היפני נינטנדו, ומשחקי הסדרה ראו אור בקונסולות ה-Game Boy, נינטנדו 64, Game Boy Advance ול GameCube. מרבית משחקי הסדרה הם משחקי תפקידים המאפשרים לשחקנים לתפוס, לאסוף, ולאמן פוקימונים בעלי יכולות שונות ולהלחם איתם באוספי פוקימונים אחרים ובכך לבנות את כוחם ועוצמתם. קרבות פוקימונים מבוססים על ספורט מזרחי לא-קטלני של לחימה בחרקים; הפוקימונים לעולם לא מדממים ומתים. סיסמת הסדרה שמלווה אותה מימיה הראשונים היא "Gotta catch ’em all!" למרות שהיום לא משתמשים בה באופן רשמי כיוון שבשני המשחקים האחרונים לא ניתן להשיג את כל הפוקימונים.

סדרת אנימה יפנית מבוססת על משחקי הפוקימון. בסדרה מסופר על ילד בשם אש קטצ'ם שכשהגיע גיל עשר קיבל את רשיון הפוקימון שלו וקיבל את פיקאצ'ו, פוקימון עכבר חשמלי. לאחר שאש יצא למסעו הוא פגש את מיסטי שהצטרפה אליו בגלל שאופניה נהרסו ע"י הפיקאצ'ו של אש, לאחר מכן פגש אש את ברוק שהצטרף אליו כי ברוק רצה להיות מגדל פוקימונים.

אש התחרה בליגת הפוקימונים והפסיד בגלל שחברו ריצ'י שהכיר לא מזמן נצח אותו(בגלל שהצ'אריזארד של אש לא הקשיב לאש), אבל אש וריצ'י המשיכו להיות חברים. לאחר מכן אש ברוק ומיסטי המשיכו במסעם והפעם לאי ולנסיה כדי לקחת פוכדור מיוחד מפרופסור אייוי. ברוק נשאר באי הזה, ובמקומו הצטרף טרייסי ואש התחרה בליגת תפוז וניצח את דרייק ואת הדרגונייט שלו. ולאחר שברוק שוב הצטרף לחבורה, ולאחר שטרייסי נשאר אצל פרופסור אוק, אש התחרה בליגת ג'וטו והפסיד להאריסון.

לאחר שהפסיד בליגת ג'וטו נפרד אש ממיסטי ומברוק ונח קצת בביתו שבפאלט. לאחר מכן, צוות רוקט שעוקב אחרי אש גונב את פיקאצ'ו ומכניס אותו למכונת חשמל גדולה שמחשמלת אותו וגורמת לו לשכוח מי המאמן שלו. אחרי שאש שיחרר את פיקאצ'ו הוא הלך למרכז הפוקימונים כדי לרפא אותו אבל הוא לא הספיק להגיע וילדה בשם מיי שהלכה לבחור את הפוקימון הראשון שלה נתקעה בו ופיקאצ'ו חישמל ללא כוונה את האופניים שעליהם רכבה(כמו שקרה למיסטי בפרק הראשון), אש כועס על מיי על כך שנתקעה בו ורץ לדרכו.

בנתיים שאש ופיקאצ'ו נחים במרכז הפוקימונים נכנסת מיי לחדר של אש כדי לבקש ממנו סליחה ואש סולח לה. לאחר שפיקאצ'ו מתאושש מחליטים אש ומיי ללכת יחד לליגת הוון ולאחר שפגשו גם את מקס (אחיה הקטן של מיי), וברוק שוב הצטרף לחבורה(עם הפורטרס שלו בלבד) הם עוברים המון הרפתקאות.

לאחר כמה זמן מיסטי באה שוב אבל ברגע שהיא רואה את מיי היא קנאה בה בגלל שגם היא אוהבת את אש, ומיסטי שוב עוזבת את החבורה(ותחזור מס' פעמים לאחר מכן).

כעת(לפי גרסת יפן) אש קרוב לליגת הוון, ואנו לא יודעים אם הוא ינצח או לא, אבל דבר אחד בטוח, בעונות הבאות יהיו פוקימונים חדשים(דור 4), אזור חדש, משחקים חדשים, ואנו מקווים לצפות רק לטוב

העונה ה-10 שודרה בערוץ הילדים בשנת 2009.

search