9 בדצמבר 2013
YoRt3m

סאטושי טאג'ירי

סאטושי טאג'ירי (Satoshi Tajiri, 田尻智) הוא מעצב משחקי וידאו יפניים אשר ידוע בשל המצאת 'פוקימון', ומייסד החברה 'גיים פריק'.
טאג'ירי נולד ב28 באוגוסט 1965 (45 נכון לשנת 2010) במיצ'ידה, איזור פרברי בטוקיו, וכבר מגיל צעיר גילה את אהבתו לאוספים.
בהתחלה כנער סטושי התחיל את האוסף הראשון שלו, שהיה אוסף חרקים חיים, דבר שפגע ביכולתו האקדמית ובציוניו בבית הספר.
הוריו של טאג'ירי רצו שהוא ילמד ויגדל להיות מכונאי אלקטרוניקה והם שלחו אותו לבית ספר מקצועי, דבר שגם התברר להיות כשלון חרוץ.
מסתבר שסאטושי העדיף לבלות את כל הזמן הפנוי שלו בספרייה ומעולם לא סיים את לימודיו האקדמים, מאוחר יותר אובחן בתסמונת על שם אספרגר.

– תסמונת על שם אספרגר.
ליקוי התפתחות התנהגותי על רקע גנטי אך בדרך כלל לא תורשתי.
היכולת הקוגנטיבית תקינה ולעיתים אף גבוהה מהממוצע והתפתחות השפה תקינה גם היא.
הליקויים המרכזיים הם בעיקר ביצירת קשרים חברתיים, הסתגלות למקומות חדשים, ולעיתים רגישות יתר לקולות, ריחות ,כאב ואוכל.
טיפול התנהגותי עשוי לעזור במידה ניכרת ובעת הצורך משולב גם טיפול תרופתי.

ב1982, בלי השכלה ובלי ידע מוקדם הוא וחבריו – ג'יימס האנזאצ'ו, ויואוסוק סנטמריה הקימו מגזין משחקים שנקרא – 'גיים פריק' (Game Freak).
אחד מחבריו שהצטרפו מאוחר יותר, קן סוגימורי, עוד יגדל להיות המאייר הרישמי של הפוקימונים אותם ייצור סטושי טאג'ירי.
המגזין תפס תאוצה, ובתחילת שנות ה-80 סטושי היה לחתן פרס תחרות ענקית אותה ניהלה בזמנו חברת 'סגה' על משחק וידאו.
טאג'ירי התחיל לעבוד על משחק הוידאו הראשון שלו – 'קווינטי' (Quinty), אשר פורסם תחת חברת 'נאמקו' עבור נינטנדו.
המשחק כאמור שוחרר כגרסת ניסיון ב-1991 ורק ביפן, ורק לגיים בוי. וכאמור רק כאשר הבין את הטכנולוגיה של הגיים בוי הבין את הפונטציאל.
ב1992 סטושי ראה זוג נערים משחקים אחד בסמוך לשני בכוונה לבדוק מה השני עושה, דבר שהוליד אצלו את המחשבה של העברת פוקימונים, ובסוף אותה שנה פוקימון נולד לעולם.

פוקימון היה פרי דמיונו של סאטושי, והוא עיצב את כל המשחק בסטודיו של 'יצורים בע"מ' (Creatures Inc).
הוא קיבל את כל המרחב עבודה שרצה והקים במקום חברת בד שנקראה 'גיים פריק', על שם המגזין הישן מימי הנעורים שלו.
הוא שמר על קשרים טובים עם כל מי שיצר איתו אי פעם קשר, ויצר גם עבור סגה את המשחק 'פולסמן'.

טאג'ירי אומץ ע"י ענקית המשחקים נינטנדו שקנתה את הזכויות למשחק והוא הצליח לפתח את הרעיון במשך 6 השנים הקרובות.
הוא קרא לכל חבריו, וחבר לאחד בשם – שיגארו מיאמוטו, היוצר של 'מריו', 'דונקי קונג', 'אגדת זלדה', ו'סטאר פוקס', שהפך לימים למורה הרוחני של סטושי.
בתור מחווה לו ולחבר החדש שלו, הוא החליט לקרוא לדמות הראשית במשחק על שמו, וליריב שלו על שם המורה הרוחני שלו.
ב1996 יצא המשחק הראשון של פוקימון – 'ירוק' ברחבי יפן, והמשחקים – 'כחול' ו'אדום' ברחבי ארצות הברית ושאר העולם. והשאר מה שנקרא היסטוריה.

ב-23 באפריל 2008, נינטנדו הוציאה דוח רישמי שעל פיו נמכרו עד אז למעלה מ-175 מיליון עותקים ברחבי העולם.
המותג 'פוקימון' מגלגל (בהנחה שיוצא באותה שנה סרט, ומשחקי וידאו חדשים) 215 מיליון דולרים בשנה.
הונו של סאטושי טאג'ירי נאמד בלמעלה מ2.150.000.000 דולר. (2.1 מיליארד דולרים).

כל הזכויות שמורות.
קרדיט – היטמן.

search